Hello! Myspace Comments

Monday, February 9, 2009

Selamat Tinggal Tahun Baru Cina


9-2-2009- Hari terakhir Tahun Baharu Cina/ Hari Chap Goh Meh~~~

Apakah Hari Chap Goh Meh??? Biar saya menerangkan kepada anda semua~~~
Tahun Baru Cina sebenarnya mempunyai 15 hari. Hari ini merupakan hari terakhir Tahun Baru Cina. Oleh itu, saya, Vivian dan Jing Heng telah membuat keputusan untuk memakan Yee Sang di Sushi King.


Yee Sang ialah sejenis makanan tradisional Cina yang cuma boleh terdapat di Malaysia dan Singapura. Bahan untuk makanan ini ialah sayur-sayuran seperti timun, lobak merah dan bijian... Selain itu, semua bahan akan dicampur dengan sos atau keropok yang sedap. Seterusnya, kita mesti menggunakan "chopstick" untuk mencampurkan semua bahan tersebut. Bahan-bahan makanan semua itu harus dikepit makin tinggi makin bagus ini bermaksud nasib kita akan semakin baik: Yang bekerja dapat dinaik pangkat, yang berlajar dapat straight A1...

Kembali ke pengalaman saya memakan Yee Sang dengan Vivian dan Jing Heng. Hari ini kita telah pergi mencuba mini Yee Sang di Sushi King~~ Harga: RM8.88 ( Fa,Fa,Fa- Kaya-kaya-kaya!!!!) Walaupun harganya kedengaran sangat bagus tetapi saiz YEE SANG itu memang MINI sangat!!!!!! Namun begitu, kita tetap makan dengan gembira.



Gambar di atas ialah Yee Sang yang bersaiz besar~~~~~ tidak sama dengan Yee Sang yang saya makan dengan rakan saya. Yee Sang ini saya makan dengan keluarga saya pada minggu lepas. Sedap~~~~~~!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ini ialah cara memakan Yee Sang. Menggunakan penyepit untuk mencampur kan semua bahan. Selepas itu, meletakkan ke dalam mulut. Hohohoho....


Yee Sang yang telah kita campurkan~~~~~~

Set menu Sushi King Tahun Baharu Cina ~~~~~~~~



Pyzam Glitter Text Maker


No comments:

Post a Comment

Tolong bagi saya makan~~~

Lagu Kegemaranku

About Me

My photo
" Hua.... hua.... " kedengaran tangisan bayi yang comel pada pukul 2.45pagi, pada hari 27 bulan 8 tahun 1992. Pada masa itulah, saya telah dilahirkan oleh ibu kesayangan saya, Gladys Foo. Pertama sekali, saya ingin mengucapkan selamat datang ke blog saya yang pertama . Nama saya ialah Jason Lee Jia Chen, anda juga boleh memanggil saya JCzz. Saya berasa amat bangga kerana disebabkan oleh En. Ghalib, guru matapelajaran Bahasa Melayu saya, saya telah menguasai pelbagai cara untuk mencantikkan blog saya. Seterusnya, tahun 2009 merupakan tahun terakhir saya berada di SEMESTI dan di kelas 5 Cengal. Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada guru-guru yang telah mengajar saya. Pada tahun ini juga, saya dan rakan-rakan sepejuangan saya akan menghadapi dengan satu perperangan iaitu SPM. Jadi, saya berharap anda semua akan berusaha dalam palajaran dan mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM.

Jangan Buang Masa

Medan Sembang!!!!!


ShoutMix chat widget

Hiburan!!!!

Sila klik butang Start untuk bermain dengan Shi Gai. Butang itu berada di atas tangan gunting~~ Lari!!!!!!!! Sila tekan 1, 2, 3 untuk menangkap Ramen NAKAL!!!!!!!!!!

Rakan Sepejuangan

Rujukan~~~~

tok janggut

~~~~~Link~~~~~~

sama
sama 快樂多多 adiWidget sama
Free Tail 2 MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com

Template Brought by :

blogger templates